Blog

19-03-2019 Badania

Ścieżka zakupowa Użytkownika OLX w dobie przenikania się światów online i offline

We wtorek (5.03.) mieliśmy okazję wystąpić na konferencji IAB HowTo: Drive Consumers to the Store? New Opportunities to Retail, pokazującej przenikanie się światów offline i online w codziennym życiu konsumentów i ich wpływie na decyzje zakupowe.

W roli prelegentów?

Cezary Rogulski i Jan Krzyżanowski

Temat prezentacji?

Ścieżka zakupowa Użytkownika OLX w dobie przenikania się światów offline i online.

W ciągu 20 minut zdążyliśmy zaprezentować tylko ułamek informacji, który posiadamy - nałożyliśmy wyniki ankiety odnośnie preferencji zakupowych użytkowników OLX na 6  naszych podstawowych segmentów (m.in.: Millenialsi, Młode matki, MSP, Mobilni, Fashionistki,Rolnik), otrzymując pełnowymiarową ścieżkę zakupową – od pomysłu zakupów, do kasy sklepowej, wszystko to, by dostować w jak najlepszy sposób reklamę do użytkownika.

Użytkowników zapytaliśmy przede wszystkim czym się kierują podczas robienia zakupów i jakie czynniki wplywają na ich późniejsze decyzje zakupowe, jakie są ich ulubione sklepy ( spożywcze/ dom i ogród/ elektronika/ drogerie), z jakich aplikacji zakupowych najczęściej korzystają, preferowanych metod płatniczych, ale też co ich zniechęca do zakupów online.

Segment jest przypisywany do użytkownika co 0,5 sekundy, a poprzez nałożenie ich na wyniki ankiety stworzyliśmy 6 pełnowymiarowych profili, by jak najlepiej zobrazować ich cechy i zachowanie na stronie.

Po raz kolejny pokazaliśmy, że w advertisingu stawiamy na jakość, a nie ilość. 

 

Galeria zdjęć