Badania

Jakich fachowców najczęściej potrzebujemy?

Dużo mówi się o niedoborze fachowców na rynku, a w szczególności budowlańców, stolarzy, zdunów czy elektryków. Jak to wygląda w kontekście popytu na usługi określonych wykonawców? Jakich fachowców szukaliśmy najczęściej w ubiegłym roku? 

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Fixly, najczęściej w ubiegłym roku poszukiwanym fachowcem był hydraulik. Specjalisty od udrażniania rur, awarii zlewu czy białego montażu szukało w 2018 roku 22 proc. osób. Na drugim miejscu znalazł się specjalista od naprawy sprzętu gospodarstwa domowego i RTV (19 proc.), złota rączka (16 proc.), elektryk (14 proc.), ekipa sprzątająca (10 proc.), stolarz (8 proc.) oraz malarz (7 proc.).

Okazuje się, że znalezienie fachowca nie jest wcale aż tak trudne. Hydraulika, czyli fachowca, którego szukaliśmy najczęściej, było również najłatwiej znaleźć. Jak pokazują wyniki badań, aż 64 proc. osób znalazło specjalistę w ciągu 24h. Gorzej już było, gdy potrzebowaliśmy kogoś, kto zrobi nam meble na wymiar. Na znalezienie stolarza 35 proc. badanych potrzebowało jednego dnia, 22 proc. 2-3 dni, 30 proc. 4-7 dni, a 13 proc. ponad tygodnia. Podobnie w przypadku malarza. Na tym tle gorzej wypadła tylko ekipa remontowa. Tylko co piąta osoba znajduje ekipę do budowy czy remontu w ciągu jednego dnia, a aż 1/3 osób potrzebuje na to ponad tygodnia.

Wśród fachowców cieszących się największym zaufaniem znaleźli się elektryk i stolarz. Z pracy specjalisty od instalacji elektrycznych i fachowca od obróbki drewna zadowolonych było aż 95 proc. badanych, którzy w 2018 roku skorzystali z ich usług.

Z budżetu przeciętnego Polaka najwięcej środków w 2018 roku zostało przeznaczonych na ekipę budowlano-remontową – ponad 6 tys. zł. Najdrożej pod tym względem wypadły Łódź i Kraków. Mieszkańcy tych miast zadeklarowali, że na usługi firm budowlanych wydali ok. 11 tys. zł. Najmniej za to natomiast zapłacili rzeszowianie i zielonogórzanie – niecałe 3 tys. zł.

Potrzebujesz fachowca? Wejdź na Fixly.pl!

Kaja Armata

Share
Published by
Kaja Armata

Recent Posts

Programmatic 2020 – jaki był mijający rok?

Specjalnie dla Biura Reklamy Grupy OLX o tym jaki był rok 2020 w świecie Programmatic,…

3 lata ago

PODSUMOWANIE WAKACJI W REKLAMIE DIGITAL

Wakacje niestety dobiegły końca. Zazwyczaj te miesiące są dla naszego Biura Reklamy Grupy OLX chwilą…

4 lata ago

Maj na serwisach Grupy OLX

Maj był dla naszych serwisów zdecydowanie dobrym miesiącem! Serwisy Grupy OLX z wynikiem 4,1 mld…

4 lata ago

Przegląd reklam video według Biura Reklamy

Przekazy kierowane do konsumentów zmieniły się w ostatnim czasie. Dla marek taka zmiana formy była…

4 lata ago

Raport niespodziewanej dynamiki kategorii na OLX w czasie pandemii

W ciągu kilku dni nasze życie zmieniło się diametralnie. Większość z nas nie chodzi do…

4 lata ago

Nasi pracownicy szczerze o obecnej sytuacji

Sytuacja jest ciężka, inna, nowa i nikt nie wie ile to wszystko potrwa. Ważne jest,…

4 lata ago