Wakacje niestety dobiegły końca. Zazwyczaj te miesiące są dla naszego Biura Reklamy Grupy OLX chwilą oddechu. Ale nie w tym roku. Widzimy, że wstrzymane w marcu budżety reklamowe, stopniowo odmrażane od kwietnia, zdecydowanie przyspieszyły w ubiegłych miesiącach. Zakładamy, że tendencja ta będzie się utrzymywać do końca roku.
Reklama internetowa przez lata budowała bardzo silną pozycję rynkową i dzisiaj, szczególnie w tych trudniejszych czasach widzimy jak to procentuje.
Zobaczmy, co się działo w polskim Internecie w ostatnich miesiącach. Oto naszym zdaniem TOP 5 najważniejszych wydarzeń:
1. Testy na produkcji?
Na pierwsze miejsce zdecydowanie zasługuje mBank ze swoim „ęśąćż”. Chcąc nie chcąc, duża wpadka na produkcji okazała się tylko sposobem na zdobycie ogromnych zasięgów. Gratulacje dla marketingu mBanku, który świetnie poradził sobie w tej kryzysowej sytuacji.
2. Tęczowa fala
Bardzo wiele firm i marek stanęło w obronie tolerancji, a tęcza na stałe zagościła w „polskich Internetach”. Dobrą kampanię promującą tęczowy dywanik wypuściła IKEA, z hasłem „Wszyscy są u nas mile widziani”.
Również na profilu LinkedIn BNP Paribas, pojawiło się logo w tęczowych barwach z hasłem „Miłości nie da zatrzymać”.
3. Znowu Heyah!
Po prawie 16 latach wielka czerwona łapa znowu wraca na rynek! W lipcu ich reklamy można było zobaczyć również na stronie głównej OLX. Trzymamy kciuki!
4. Mix Awards 2020
Na początku sierpnia zostały ogłoszone nominacje w tegorocznym konkursie Mix Awards. 116 zgłoszeń, 43 kampanie, 56 szans na statuetkę!
Tym bardziej nam miło, ponieważ OLX otrzymał 5 nominacji (3 nominacje dla kampanii „T-raperzy znad Wisły – Antysmog song”, 1 dla „Bez jaj” oraz 1 dla kampanii naszego Biura Reklamy „Odcięci od świąt”). Z niecierpliwością czekamy na 6 października i gratulujemy wszystkim nominowanym.
5. A co się działo w motoryzacji?
Tutaj, chcielibyśmy wyróżnić jedną z kampanii, która była przeprowadzona między innymi również na serwisach OLX i Otomoto.
Wspólnie z Klientem – marką Das WeltAuto zrealizowaliśmy akcję specjalną skierowaną do klientów biznesowych w serwisach Otomoto oraz OLX. Działania miały na celu zakomunikowanie specjalnej i ograniczonej w czasie oferty naszym użytkownikom. Stworzyliśmy unikalny listing w serwisie Otomoto, gdzie zebraliśmy wszystkie samochody Klienta, które podlegały wyjątkowej ofercie. W serwisie OLX oraz Otomoto przeprowadziliśmy również kampanię reklamową, skierowaną do segmentu naszych użytkowników biznesowych, która zachęcała do zapoznania się z ofertą Klienta i skorzystaniem ze specjalnej promocji.
Wierzymy, że sukces naszych wspólnych działań sprawi, iż nasze kolejne, podobne akcje znów zawitają w serwisach Grupy OLX.