OLX Audience

Posiadamy unikalne dane behawioralne o naszych Użytkownikach. Dzięki naszym zasięgom zbieramy i analizujemy informacje o prawie 60% polskich Internautach.

Już ponad połowa naszych Reklamodawców emituje kampanie na wybranych segmentach Użytkowników. Z naszych First Party Data korzystają już największe marki i tym samym precyzyjnie trafiają do wybranych grup Klientów. Mamy coś naprawdę unikalnego, co wyróżnia nas na tle wszystkich polskich Wydawców! Użytkownicy premium, fani elektroniki i motoryzacji, rodzice, łowcy okazji, miłośnicy piwa…. to tylko niektóre z naszych TOPowych segmentów.

Nasze segmenty Użytkowników

Aby zapoznać się z pełną listą naszych segmentów skontaktuj się z nami.

Ważne: Naszych danych nie kupisz w żadnym DPM. Chronimy dane o naszych użytkownikach dlatego nie udostępniamy ich bez naszych powierzchni reklamowych.

Jak zbieramy i analizujemy dane?

Dane przez nas zbierane pochodzą z trackerów zapiętych na stronach portali należących od OLX Group: OLX, Otomoto i Otodom. Są to najdokładniejsze dane, jakie można w chwili obecnej posiadać, dowiadujemy się co użytkownik robi na stronie,  jak się na niej zachowuje, czego szuka, a co wystawia w ogłoszeniu na sprzedaż.

Segmenty audiencowe są przez nas tworzone w kilka sposobów:

Po pierwsze wynikają z luźnej segmentacji użytkowników tworzonej przez klastrowanie ich zachowań metodami unsupervised machine learning. Część segmentów jest tworzona ekspercko bazując na nadaktywności użytkowników, tworzeniu ogłoszeń w danych kategoriach, często są 'krojone na miarę’ specjalnie dla klientów. Kolejnym sposobem tworzenia segmentów jest korzystanie z danych tzw. third party data pozyskiwanych z ankiet na naszych serwisach. Znając odpowiedzi użytkowników w ankietach oraz ich wcześniejsze zachowanie na stronie, jesteśmy w stanie odnaleźć metodami supervised machine learningowymi 'bliźniaków statystycznych’, które z wysokim prawdopodobieństwem udzieliłyby podobnej odpowiedzi w ankiecie. Od niedawna do oferty sprzedażowej trafiły także segmenty optymalizowane na kampanii. Przez jeden dzień kampania jest puszczana losowym użytkownikom, a od następnego po wyuczeniu maszynowym użytkownikom, których prawdopodobieństwo kliknięcia jest najwyższe, bazując na ich wcześniejszej aktywności w serwisie. Praca analityczna nie kończy się w momencie startu kampanii. Na specjalne życzenie klienta jesteśmy w stanie przygotować w formie infografiki raport pokampanijny, w którym przedstawiamy najciekawsze obserwacje dotyczące zainteresowanych użytkowników. Niejednokrotnie raport taki wpływał na odkrycie nieznanych dotąd grup klienckich mających dane intencje zakupowe.