Poradnik dla agencji

Grupa OLX, Twój Ekspert w dziedzinie reklamy 

Miesięcznie, średnio sprzedajemy 4 mld odsłon reklamowych. Obsługujemy największe marki, we wszystkich branżach. Lata doświadczenia sprawiły, że staliśmy się ekspertami w dziedzinie reklamy display. Chętnie doradzamy i zawsze szukamy optymalnego rozwiązania dla wszystkich naszych Klientów. 

Pomożemy Ci w doborze odpowiednich materiałów reklamowych i formatów, wskażemy idealny segmentów Użytkowników, pomożemy w uruchomieniu i realizacji kampanii, a także na życzenie przygotujemy raport i wyciągniemy z kampanii najważniejsze wnioski. 

Oto nasze 5 porad jak skutecznie przygotować i realizować kampanie Direct na serwisach z Grupy OLX:

  1. Przed rozpoczęciem przygotowania materiałów graficznych zapoznaj się dokładnie ze specyfikacją dostępną tutaj. Szkoda Twojego cennego czasu na podwójne przygotowanie materiałów. 
  2. Pamiętaj, żeby zawsze sprawdzić ile mogą ważyć Twoje materiały html/jpg. W 20% przypadków dostajemy zbyt „ciężkie” pliki. 
  3. W miarę możliwości dostarcz materiały najpóźniej 48 h przed planowanym terminem kampanii. Pomoże nam to dobrze przygotować kampanię i udostępnić dla Ciebie linki testowe. 
  4. W przypadku emisji z kodów emisyjnych, pliki nie powinny zawierać elementów synchronicznych. Zalecamy emisję kreacji bezpośrednio z naszego adservera, a w celu zliczania (odsłony i kliki) third party, prosimy o dostarczenie odpowiednich pikseli. Pamiętaj, że emisje z serwerów 3rd party wpływają na zwiększenie opóźnienia, a co za tym idzie, na niższe wartości takich wskaźników jak np CTR czy viewability. 
  5. Kampanie rozliczane są zgodnie ze statystykami Grupy OLX. W przypadku dużych różnic, uznajemy rozbieżności między systemami do maksymalnie 5 %. Pamiętaj, że Google Analytics nie jest narzędziem do mierzenia klików i odsłon kampanii reklamowej, zatem nie może być wykorzystywane jako źródło względem, którego rozliczamy kampanię. Jest to narzędzie do mierzenia statystyk strony internetowej, źródeł ruchu etc. GA zaniża statystyki względem tych pochodzących z adserverów.

Oto nasze 5 porad jak skutecznie przygotować i realizować kampanie programmatic na serwisach z Grupy OLX:

  1. Jeśli szukasz „taniego ruchu” i „tanich klików”, to nawet w Open Market nie znajdziesz ich u nas. Bardzo dbamy o nasze serwisy i naszych Użytkowników, dlatego też cenimy jakość naszego ruchu i odpowiednio go wyceniamy. W zamian gwarantujemy bardzo dobre inventory, jakościowy ruch, wysokie viewabilty oraz CTRy. 
  2. Z jakiegoś powodu boisz się reklamy programmatic lub masz z nią złe doświadczenia? Nie ma problemu! Możemy zacząć od testów. Nawet na bardzo niewielkich kwotach przetestuj nasz ruch i nasze segmenty. Łatwiej nam będzie rozmawiać o konkretnych przykładach i ustalić dalsze kroki. 
  3. Chcesz trafić do wybranej grupy naszych odbiorców? W PMP wystawimy Ci dowolny segment Użytkowników. W wielu przypadkach CTR’y skaczą nawet dwukrotnie. 
  4. Każdy Reklamodawca ma różne potrzeby, dlatego koniecznie powiedz nam na czy Ci zależy: czy na dobrym vCPMie, czy na wysokim viewabilty lub/i CTR, a może jeszcze na czymś innym. W zależności od celu danej kampanii pomożemy dobrać odpowiednie kanały, formaty i segmenty Użytkowników. 
  5. W przypadku problemów z zakupem ruchu (niezależnie  od wykorzystywanego DSP) napisz do nas na [email protected], chętnie pomożemy w rozwiązaniu problemu.