Jak tworzymy segmenty?
Dane przez nas zbierane pochodzą z trackerów zapiętych na stronach portali należących od OLX Group: OLX, Otomoto i Otodom. Są to najdokładniejsze dane, jakie można w chwili obecnej posiadać, dowiadujemy się co użytkownik robi na stronie, tego jak się zachowuje, czego szuka a co wystawia w ogłoszeniu na sprzedaż.
Segmenty audiencowe są przez nas tworzone w kilka sposobów:
Po pierwsze wynikają z luźnej segmentacji użytkowników tworzonej przez klastrowanie ich zachowań metodami unsupervised machine learning.
Część segmentów jest tworzona ekspercko bazując na nadaktywności użytkowników, tworzeniu ogłoszeń w danych kategoriach, często są‚”krojone na miarę”, specjalnie dla klientów.
Kolejnym sposobem tworzenia segmentów jest korzystanie z danych tzw. third party data pozyskiwanych z ankiet na naszych serwisach. Znając odpowiedzi użytkowników w ankietach oraz ich wcześniejsze zachowanie na stronie, jesteśmy w stanie odnaleźć metodami supervised machine learningowymi ‚”bliźniaków statystycznych”, którzy z wysokim prawdopodobieństwem udzieliliby podobnej odpowiedzi w ankiecie.
Od niedawna do oferty sprzedażowej trafiły także segmenty optymalizowane na kampanii. Przez jeden dzień kampania jest puszczana losowym użytkownikom, a od następnego, po wyuczeniu maszynowym, użytkownikom, których prawdopodobieństwo kliknięcia jest najwyższe, bazując na ich wcześniejszej aktywności w serwisie.
Praca analityczna nie kończy się w momencie startu kampanii. Na specjalne życzenie klienta jesteśmy w stanie przygotować w formie infografiki raport pokampanijny, w którym przedstawiamy najciekawsze obserwacje dotyczące zainteresowanych użytkowników. Niejednokrotnie raport taki wpływał na odkrycie nieznanych dotąd grup klienckich mających dane intencje zakupowe.
Przykład tworzenia segmentu: