FAQ

Jak tworzymy segmenty?

15-03-2018

Dane przez nas zbierane pochodzą z trackerów zapiętych na stronach portali należących od OLX Group: OLX, Otomoto i Otodom. Są to najdokładniejsze dane, jakie można w chwili obecnej posiadać, dowiadujemy się co użytkownik robi na stronie, tego jak się zachowuje, czego szuka a co wystawia w ogłoszeniu na sprzedaż.

Segmenty audiencowe są przez nas tworzone w kilka sposobów:

Po pierwsze wynikają z luźnej segmentacji użytkowników tworzonej przez klastrowanie ich zachowań metodami unsupervised machine learning.
Część segmentów jest tworzona ekspercko bazując na nadaktywności użytkowników, tworzeniu ogłoszeń w danych kategoriach, często są‚"krojone na miarę", specjalnie dla klientów.
Kolejnym sposobem tworzenia segmentów jest korzystanie z danych tzw. third party data pozyskiwanych z ankiet na naszych serwisach. Znając odpowiedzi użytkowników w ankietach oraz ich wcześniejsze zachowanie na stronie, jesteśmy w stanie odnaleźć metodami supervised machine learningowymi ‚"bliźniaków statystycznych", którzy z wysokim prawdopodobieństwem udzieliliby podobnej odpowiedzi w ankiecie.
Od niedawna do oferty sprzedażowej trafiły także segmenty optymalizowane na kampanii. Przez jeden dzień kampania jest puszczana losowym użytkownikom, a od następnego, po wyuczeniu maszynowym, użytkownikom, których prawdopodobieństwo kliknięcia jest najwyższe, bazując na ich wcześniejszej aktywności w serwisie.

Praca analityczna nie kończy się w momencie startu kampanii. Na specjalne życzenie klienta jesteśmy w stanie przygotować w formie infografiki raport pokampanijny, w którym przedstawiamy najciekawsze obserwacje dotyczące zainteresowanych użytkowników. Niejednokrotnie raport taki wpływał na odkrycie nieznanych dotąd grup klienckich mających dane intencje zakupowe.

Przykład tworzenia segmentu:

 

 

 

Pozostałe FAQ

Jak przygotować screening z zaszytym video?

Screening z wbudowany, video (video + część statyczna) – sam plik video powinien mieć maksymalną waga 1.9 MB + statyk 1070×300 – maksymalna waga 60 kb. Do tego tapeta o wymiarach 1920×1000 px w formacie JPG/PNG z maksymalna waga do 100 kb zgodnie ze specyfikacją tutaj.

Screening video (video + część html) – video zaszyte w htmlu. Sam plik video maks waga 2 MB + 1070×300, maksymalna waga 150 kb. Do tego tapeta o wymiarach 1920×100 px w formacie JPG/PNG z maksymalna waga do 100 kb (prosimy o uwzględnienie rozdzielczości ekranów). Kontener video powinien znajdować się w ramach banera 1070×300, nie powinien być większy niż 50% kreacji oraz samo video powinno być w formacie 16:9. Długość spotu max 60 sekund. Zgodnie z zasadami IAB video musi uruchomić się bez dźwięku. Na kreacji video zawarte powinny być buttony włączające i wyłączające dźwięk, a także buttony „play” i „pauza.

Jak tworzymy segmenty?

Dane przez nas zbierane pochodzą z trackerów zapiętych na stronach portali należących od OLX Group: OLX, Otomoto i Otodom. Są to najdokładniejsze dane, jakie można w chwili obecnej posiadać, dowiadujemy się co użytkownik robi na stronie, tego jak się zachowuje, czego szuka a co wystawia w ogłoszeniu na sprzedaż.

Segmenty audiencowe są przez nas tworzone w kilka sposobów:

Po pierwsze wynikają z luźnej segmentacji użytkowników tworzonej przez klastrowanie ich zachowań metodami unsupervised machine learning.
Część segmentów jest tworzona ekspercko bazując na nadaktywności użytkowników, tworzeniu ogłoszeń w danych kategoriach, często są‚”krojone na miarę”, specjalnie dla klientów.
Kolejnym sposobem tworzenia segmentów jest korzystanie z danych tzw. third party data pozyskiwanych z ankiet na naszych serwisach. Znając odpowiedzi użytkowników w ankietach oraz ich wcześniejsze zachowanie na stronie, jesteśmy w stanie odnaleźć metodami supervised machine learningowymi ‚”bliźniaków statystycznych”, którzy z wysokim prawdopodobieństwem udzieliliby podobnej odpowiedzi w ankiecie.
Od niedawna do oferty sprzedażowej trafiły także segmenty optymalizowane na kampanii. Przez jeden dzień kampania jest puszczana losowym użytkownikom, a od następnego, po wyuczeniu maszynowym, użytkownikom, których prawdopodobieństwo kliknięcia jest najwyższe, bazując na ich wcześniejszej aktywności w serwisie.

Praca analityczna nie kończy się w momencie startu kampanii. Na specjalne życzenie klienta jesteśmy w stanie przygotować w formie infografiki raport pokampanijny, w którym przedstawiamy najciekawsze obserwacje dotyczące zainteresowanych użytkowników. Niejednokrotnie raport taki wpływał na odkrycie nieznanych dotąd grup klienckich mających dane intencje zakupowe.

Przykład tworzenia segmentu:

 

 

 

Newsletter